درمان چاقی

درمان چاقی در دنیای امروز که علم و تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته است، کار چندان سختی نیست. اگر جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید متوجه می شوید که روحش های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد که هر یک از آن ها عوارض و یا مزایای خاص خودشان را دارند. اینکه کدام یک از روش های لاغری برای شما مناسب تر است و با کمک آن بهتر و زودتر به نتیجه می رسید، موضوعی است که نیاز به بررسی های مختلف دارد. حقیقت این است که آناتومی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. از این رو می بایست هر فرد متناسب با وضعیت و شرایط فیزیکی که دارد، از راه درمان مناسب استفاده کند. در ادامه تصمیم داریم تا انواع روش های درمان چاقی و میزان کاهش وزن آن ها را بررسی کنیم. پس از مطالعه این بخش اطلاعات زیادی در خصوص بهترین و نوین ترین روش های لاغری کسب خواهید کرد.( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

 

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

درمان چاقی را جدی بگیرید؛ این یک بیماریست !

قبل از اینکه سراغ بررسی روش های درمان چاقی برویم خوب است تا با اهمیت درمان این بیماری آشنا شویم. بله بیماری! چاقی از نظر علم پزشکی یک بیماری محسوب می شود و خود مسبب بروز بسیاری از بیماری های خطرناک است. به خطر افتادن سلامت قلب و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، ابتلا به دیابت و فشار خون، آرتروز مفاصل، ابتلا به چربی و کلسترول خون، مشکلات و اختلالات هورمونی و… همگی از جمله بیماری هایی هستند که چاقی و اضافه وزن زمینه بروز آن ها در بدن را فراهم می کند. بسیاری از افراد چاقی را به چشم یک بیماری نمی بینند و صرفا تغییر سایز و تغییرات فیزیکی را معیار قرار می دهند. خوب است تا بدانید اضافه وزن و چاقی سلامت شما را تا حد زیادی به خطر می اندازد.

در صورتی که افراد در موقع مناسب نسبت به درمان چاقی اقدام نکنند، این کار برایشان دشوارتر خواهد شد. یکی از مضرترین عوارض چاقی برای بدن، تحت تاثیر قرار گرفتن کبد و ساختار آن است. تجمع چربی در این عضو از بدن و همچنین بروز التهابات و تخریب بافت های کبد، عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به همراه دارد. تا جایی که باید بگوییم گاهی اوقات ممکن است حیات و سلامت فرد به طور جدی به خطر بیفتد. با توجه به این موضوع بهتر است تا درنگ نکنید و سریعا از یکی از روش های درمان چاقی کمک بگیرید. بدین ترتیب می توانید سلامت و خوش اندام به زندگی خود ادامه دهید.

چند روش برای درمان چاقی وجود دارد ؟

همانطور که می دانید امروزه روش های متعددی برای درمان چاقی و اضافه وزن وجود دارد. هر یک از این روش ها مزایا و مضرات خاص خودشان را دارند. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که قبل از اقدام به درمان چاقی باید وضعیت سلامتی فرد از جهات دیگر مورد بررسی قرار بگیرد. در این صورت می توان یکی از روش های مناسب برای لاغری را انتخاب کرده و از راه درست و مناسب چاقی را درمان کرد. بعضی از افراد به هر قیمت که شده می خواهند در مدت زمان کوتاه از روش های لاغری استفاده کنند و به وزن و اندام ایده آل شان برسند. باید این را به خاطر داشته باشید که این کار نه تنها برای شما فایده ای ندارد، بلکه باعث بروز بسیاری از بیماری های دیگر نیز می شود.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

به طور کلی روش های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد. بعضی از این روش ها تهاجمی و بعضی دیگر غیر تهاجمی هستند. علاوه بر آن بعضی از روش ها میزان کاهش وزن بیشتری را به همراه دارند و همچنین ریسک بازگشت وزن این روش ها پایین است. بنابراین بهتر است همیشه روشی را برای لاغری و کاهش وزن انتخاب کنید که به سلامت بدنتان آسیبی وارد نکند. روش های رایج درمان چاقی عبارتند از رژیم غذایی، ورزش، مصرف داروهای لاغری، اسلیو معده، بای پس و باریتریک آمبولیزاسیون. در ادامه به بررسی اختصاصی هر یک از این روش های لاغری به همراه عوارض، میزان کاهش وزن و میزان بازگشت وزن آن ها می پردازیم.

درمان چاقی با رژیم غذایی

یکی از رایج ترین روش های درمان چاقی، رژیم غذایی است. تغذیه نقش مهم و بسزایی در کاهش وزن دارد؛ اما به تنهایی کافی نیست. برای لاغری با رژیم غذایی شما می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. رژیم کتوژنیک، رژیم مدیترانه ای، رژیم اتکینز، رژیم پالئو و… انواع رژیم های غذایی هستند که می توان از آنها برای لاغری و کاهش وزن کمک گرفت. حقیقت این است که رعایت تغذیه در حالی که میل به غذا خوردن وجود دارد، کار بسیار دشواری است. چه بسا این موضوع به مرور زمان باعث می شود تا گرسنگی مغزی به وجود بیاید و میل به غذا خوردن بیشتر از قبل شود. این یکی از مشکلاتی است که افراد خوش اشتها را به رژیم شکنی وا می دارد. حال بهتر است تا این روش درمان چاقی را از دو جهت مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

عوارض
با وجود اینکه رژیم غذایی یکی از روش های شناخته شده برای درمان چاقی است، اما عوارض متعددی را به همراه دارد. هر نوع رژیم غذایی بدن را با یک شوک جدید روبرو می کند. گاهی ممکن است وارد شدن این شوک به بدن باعث بروز مشکلات دیگری شود. معمولا کسانی که رژیم لاغری می گیرند، با مشکلاتی همچون ریزش مو، مشکلات پوستی، کمبود ویتامین و سایر مشکلات این چنینی روبرو می شوند.

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
به طور معمول اگر رژیم غذایی اصولی و درست باشد، فرد می بایست هفته ای نیم تا یک کیلو وزن کم کند. متاسفانه این کاهش وزن پایدار نیست و درصد بازگشت وزن در رژیم غذایی بسیار زیاد است. معمولا افراد بعد از یک دوره طولانی رژیم غذایی کاهش وزن دلخواهشان را تجربه می کنند؛ اما توجه داشته باشید بعد از یک دوره طولانی! پس از آن نیز درصد بازگشت وزن تدریجی به شدت بالا است.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

ورزش برای کاهش وزن و لاغری

از دیگر راه های درمان چاقی، ورزش است. معمولا ورزش و تغذیه مکمل یکدیگر هستند و حتما باید با یکدیگر انجام شوند. خوب است تا بدانید ورزش از دو طریق به شما کمک می کند تا کاهش وزن را تجربه کنید. بالا بردن سوخت و ساز بدن و بالا بردن مصرف انرژی در دوران ریکاوری بعد از ورزش دو نمونه از تاثیرات ورزش بر روی بدن هستند. طبق بررسی ها و تحقیقات برای اینکه از ورزش به عنوان درمان چاقی استفاده کنید لازم است تا در هفته 2000 کیلوکالری انرژی را بسوزانید. این میزان یعنی اینکه شما باید در هفته سخت ورزش کنید. گاهی اوقات بعضی از افراد به دلیل محدودیت هایی که از نظر سلامت جسمانی دارند، نمی توانند به طور کامل ورزش کنند. از طرفی ورزش به تنهایی تنها 20 درصد بر روی لاغری و کاهش وزن تاثیر دارد.

ورزش برای سلامتی بسیار مفید است. خوب است تا هر فرد در تمام طول زندگی اش ورزش کند تا بدنی سالم داشته باشد؛ اما برای لاغری راه درمان کننده نیست. هیچ کس نمی تواند تاثیر منفی بر کاهش چربی و اندام ایده آل را نادیده بگیرد، اما زمانی که چاقی به مرحله ای برسد تا فرد بیمار شود، ورزش راه درمان مناسبی نخواهد بود.

عوارض
گاهی اوقات ممکن است به دنبال انجام نادرست تمرینات ورزشی به بدن آسیب های جدی وارد شود. همچنین ممکن است بعضی از بیماری ها و ناتوانی های جسمی باعث با ورزش کردن تشدید شود.

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
به طور کلی ورزش به شما کمک می کند تا سایز کم کنید، اما در خصوص کم کردن وزن در صورتی موثر است که با رژیم غذایی همراه باشد. خوب است تا بدانید طبق مطالعات پس از 18 ماه از قطع ورزش و رژیم غذایی حدود 90 درصد از اضافه وزن مجدد باز می گردد.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

داروهای لاغری برای درمان چاقی

بسیاری از افراد برای درمان چاقی نه زحمت ورزش کردن را به خود می دهند و نه سختی رژیم غذایی را تحمل می کنند. این افراد سراغ مصرف داروهای به اصطلاح گیاهی می روند. امروزه تبلیغات متعددی در خصوص قرص ها و داروهای لاغری می بینیم. آیا این تبلیغات حقیقی هستند؟ بسیاری از این قرص ها و داروهای لاغری فاقد هیچ استاندارد و تاییدیه ای نیستند. البته ناگفته نماند که بعضی از این داروهای لاغری موثر هستند و سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می دهند. همچنین برای لاغری و کاهش وزن موثر عمل می کنند. خوب است تا بدانید گاهی اوقات مصرف داروهای لاغری با عوارض بسیار زیادی همراه است.

عوارض
درمان چاقی با استفاده از داروهای لاغری (حتی داروهای گیاهی) مشکلات متعددی را برای افراد به وجود می آورد. یکی از این عوارض بروز مشکلات گوارشی است. همچنین برخی دیگر از این داروهای لاغری باعث احتباس قند در بدن می شوند. نفس تنگی، خستگی، افسردگی، افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، احتمال سکته و… از دیگر عوارض داروهای لاغری است.

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
در ابتدا مصرف داروهای درمان چاقی به خوبی باعث کاهش وزن می شود. میزان کاهش وزن با مصرف داروهای لاغری در افراد متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است بعضی از افراد با مصرف این داروها نتیجه دلخواهشان را نگیرند. خوب است تا بدانید ریسک بازگشت وزن بعد از قطع داروهای لاغری به شدت بالا است. معمولا افرادی که مصرف این داروها را قطع می کنند در بازه زمانی کوتاهی، بازگشت وزن را تجربه می کنند.

درمان چاقی با عمل اسلیو معده

گاهی اوقات افرادی که مدت زیادی است از چاقی خود رنج می برند، برای درمان چاقی به سراغ عمل جراحی می روند. اسلیو معده یکی از این عمل های جراحی است که پروسه فوق العاده پیچیده ای دارد. از آنجایی که این عمل حساسیت های خاص خودش را دارد، حتما می بایست توسط جراح ماهر و باتجربه انجام شود. معمولا این عمل جراحی زمانی به بیمار توصیه می شود که از رژیم غذایی و ورزش نتیجه ای نگرفته باشد و وضعیت سلامتی اش در مرحله حساسی قرار گرفته باشد. در عمل اسلیو معده، حجم معده کاهش پیدا می کند که این باعث کاهش اشتها و همچنین لاغری می شود.

عوارض
از آنجایی که امروزه اسلیو معده یکی از محبوب ترین روش های درمان چاقی است که به صورت جراحی انجام می شود، خطر مرگ و میر ندارد. این بدین معنی نیست که اسلیو معده بی خطر است! خطرات و عوارضی همچون نشت مایعات و محتویات معده از جای بخیه ها، درد و سوزش معده، آمبولی ریه، کمبود ویتامین هایی که توسط معده تولید می شوند و… به دنبال این عمل جراحی وجود دارد.( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
به طور کلی عمل اسلیو معده باعث می شود تا فرد حدود 25 تا 35 درصد از وزن کلی خود را کاهش دهد. همچنین 50 تا 75 درصد از اضافه وزن را از بین می برد. در حالت کلی میزان بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده بسیار کم است، اما این به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. پس از این عمل جراحی احتمال بازگشت وزن و استپ وزنی وجود دارد، اما این احتمال بسیار کم است و به شرایط مختلفی بستگی دارد.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

لاغری با عمل بای پس معده

درمان چاقی با عمل بای پس معده یکی از موثرترین روش های درمانی به حساب می آید. در این روش درمانی حجم معده محدود شده و مسیر گوارش غذا کوتاه می شود. این موضوع باعث می شود تا هم بیمار احساس گرسنگی کمتری داشته باشد و هم جذب کالری کمتری اتفاق بیفتد. در میان روش های جراحی، بای پس معده جزو موثرترین روش ها به حساب می آید.

عوارض
طی چند ماه اول پس از بای پس معده، بیمار کاهش وزن زیادی را تجربه می کند. این موضوع با عوارض متعددی همراه است. از جمله عوارض این روش درمان چاقی باید به خستگی مکرر، ریزش مو و خشکی پوست، خارش بدن، تغییرات خلق و خو و بعضی مشکلات گوارشی اشاره کنیم.

میزان کاهش وزن و میزان بازگشت وزن
از آنجایی که بای پس معده یکی از روش های محبوب درمان چاقی است باید بگوییم بعد از جراحی بین 47 تا 80 درصد از اضافه وزن درمان می شود. به طور کلی این روند کاهش وزن یک سال زمان می برد. امکان بازگشت وزن پس از بای پس معده وجود دارد. این موضوع بستگی به رژیم غذایی و پایبندی به مراقبت های بعد از عمل دارد. به طور کلی اگر بیمار به مراقبت های بعد از عمل بای پس پایبند نباشد و رژیم غذایی اش را رعایت نکند، ظرف مدت 2 سال حدود 8 درصد از وزن قبلی اش باز می گردد.

باریاتریک آمبولیزاسیون چیست؟

باریاتریک آمبولیزاسیون جدیدترین راه درمان چاقی

تا به اینجا با روش های متعددی برای درمان چاقی آشنا شدیم. همانطور که می دانید علم همیشه در حال پیشرفت است و هیچگاه روی یک پله باقی نمی ماند. باریاتریک آمبولیزاسیون یکی از نوین ترین روش های درمان چاقی است که در مقایسه با روش های قبلی می توان آن را بهترین و موثرترین روش دانست. در این روش برخلاف سایر روش ها خطرات متعدد بیمار را تهدید نمی کند؛ چرا که باریاتریک آمبولیزاسیون یک روش کاملا غیرتهاجمی و کم خطر است. با کمک این روش، نه تنها چاقی بلکه بسیاری از بیماری هایی که مکمل چاقی هستند، درمان می شوند. فشار خون بالا و دیابت نوع 2 از جمله مشکلاتی هستند که به دنبال این روش نوین و جدید درمان می شوند.( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

خوب است تا بدانید باریاتریک آمبولیزاسیون یکی از روش های درمان چاقی است که به کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی کمک می کند. در این روش بیماران کمتر به انسولین و داروهای پایین آورنده قند خون نیاز پیدا می کنند. در باریاتریک آمبولیزاسیون، فوندوس معده که شریان اصلی ترشح کننده هورمون گرلین است، مسدود می شود.

هورمون گرلین هورمونی است که ترشح شدن آن باعث بروز احساس گرسنگی می شود. در عمل اسلیو معده، فوندوس برداشته می شود که این موضوع باعث بروز عوارض بسیار زیادی می شود. در باریاتریک آمبولیزاسیون این شریان مسدود شده تا عوارضی برای بیمار به وجود نیاید. علاوه بر این موضوع، سطح ترشح هورمون لپتین (هورمون سیری) از دیستال معده افزایش می یابد. در نتیجه بیمار احساس سیری بیشتری دارد. این هورمون به دنبال سوختن چربی در بدن ترشح می شود. بنابراین همزمان هم هورمون سیری ترشح شده و هم سوخت چربی در بدن اتفاق می افتد که این از هر نظر برای بیمار بهتر است.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

مزایا و عوارض باریاتریک آمبولیزاسیون

باریاتریک آمبولیزاسیون یکی از نوین ترین و موثرترین روش های درمان چاقی است که مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید اصلی ترین مزیت این روش لاغری، عوارض ناچیز آن است. باریاتریک آمبولیزاسیون بهترین روش لاغری است که به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و بازگشت وزنی را به دنبال نخواهد داشت. این یعنی شما پس از درمان دیگر دغدغه استپ وزنی یا بازگشت وزن تان را نخواهید داشت. همچنین خطرات بیهوشی و جراحی در این روش درمانی وجود ندارد. در مقایسه با سایر روش های درمان چاقی باید بگوییم باریاتریک آمبولیزاسیون بیشترین کاهش وزن را به بیمار می دهد. همچنین به دنبال این روش درمانی مشکلات گوارشی، سوء تغذیه و سایر خطرات دیگر سلامت بیمار را تهدید نمی کند. این یکی از بی عوارض ترین روش های درمان چاقی است که امروزه بسیاری از افراد به آن روی می آورند.

خوب است تا بدانید در این روش درمان چاقی، پس از درمان، احساس سیری و کاهش احساس گرسنگی به شما کمک می کند تا وزن ایده آل خود را حفظ کنید. در نتیجه نیازی نیست تا خودتان را به رژیم های سفت و سخت محدود کنید. باریاتریک آمبولیزاسیون در حال حاضر بی ضررترین، موثرترین و غیر تهاجمی ترین راه درمان چاقی است.

است تا بدانید طبق مطالعات پس از 18 ماه از قطع ورزش و رژیم غذایی حدود 90 درصد از اضافه وزن مجدد باز می گردد.

داروهای لاغری برای درمان چاقی

بسیاری از افراد برای درمان چاقی نه زحمت ورزش کردن را به خود می دهند و نه سختی رژیم غذایی را تحمل می کنند. این افراد سراغ مصرف داروهای به اصطلاح گیاهی می روند. امروزه تبلیغات متعددی در خصوص قرص ها و داروهای لاغری می بینیم. آیا این تبلیغات حقیقی هستند؟ بسیاری از این قرص ها و داروهای لاغری فاقد هیچ استاندارد و تاییدیه ای نیستند. البته ناگفته نماند که بعضی از این داروهای لاغری موثر هستند و سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می دهند. همچنین برای لاغری و کاهش وزن موثر عمل می کنند. خوب است تا بدانید گاهی اوقات مصرف داروهای لاغری با عوارض بسیار زیادی همراه است.( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

عوارض
درمان چاقی با استفاده از داروهای لاغری (حتی داروهای گیاهی) مشکلات متعددی را برای افراد به وجود می آورد. یکی از این عوارض بروز مشکلات گوارشی است. همچنین برخی دیگر از این داروهای لاغری باعث احتباس قند در بدن می شوند. نفس تنگی، خستگی، افسردگی، افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، احتمال سکته و… از دیگر عوارض داروهای لاغری است.

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
در ابتدا مصرف داروهای درمان چاقی به خوبی باعث کاهش وزن می شود. میزان کاهش وزن با مصرف داروهای لاغری در افراد متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است بعضی از افراد با مصرف این داروها نتیجه دلخواهشان را نگیرند. خوب است تا بدانید ریسک بازگشت وزن بعد از قطع داروهای لاغری به شدت بالا است. معمولا افرادی که مصرف این داروها را قطع می کنند در بازه زمانی کوتاهی، بازگشت وزن را تجربه می کنند.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

درمان چاقی با عمل اسلیو معده

گاهی اوقات افرادی که مدت زیادی است از چاقی خود رنج می برند، برای درمان چاقی به سراغ عمل جراحی می روند. اسلیو معده یکی از این عمل های جراحی است که پروسه فوق العاده پیچیده ای دارد. از آنجایی که این عمل حساسیت های خاص خودش را دارد، حتما می بایست توسط جراح ماهر و باتجربه انجام شود. معمولا این عمل جراحی زمانی به بیمار توصیه می شود که از رژیم غذایی و ورزش نتیجه ای نگرفته باشد و وضعیت سلامتی اش در مرحله حساسی قرار گرفته باشد. در عمل اسلیو معده، حجم معده کاهش پیدا می کند که این باعث کاهش اشتها و همچنین لاغری می شود.

عوارض
از آنجایی که امروزه اسلیو معده یکی از محبوب ترین روش های درمان چاقی است که به صورت جراحی انجام می شود، خطر مرگ و میر ندارد. این بدین معنی نیست که اسلیو معده بی خطر است! خطرات و عوارضی همچون نشت مایعات و محتویات معده از جای بخیه ها، درد و سوزش معده، آمبولی ریه، کمبود ویتامین هایی که توسط معده تولید می شوند و… به دنبال این عمل جراحی وجود دارد.

میزان کاهش وزن و بازگشت وزن
به طور کلی عمل اسلیو معده باعث می شود تا فرد حدود 25 تا 35 درصد از وزن کلی خود را کاهش دهد. همچنین 50 تا 75 درصد از اضافه وزن را از بین می برد. در حالت کلی میزان بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده بسیار کم است، اما این به مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد. پس از این عمل جراحی احتمال بازگشت وزن و استپ وزنی وجود دارد، اما این احتمال بسیار کم است و به شرایط مختلفی بستگی دارد.

( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار,درمان چاقی در دنیای امروز )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

کلینیک تخصصی درمان عروقی مطلوب,زخم پای دیابتی, چاقی,درمان چاقی
( کلینیک تخصصی درمان عروقی, تروما و اندوواسکولار, مطلوب )

 

لاغری با عمل بای پس معده

درمان چاقی با عمل بای پس معده یکی از موثرترین روش های درمانی به حساب می آید. در این روش درمانی حجم معده محدود شده و مسیر گوارش غذا کوتاه می شود. این موضوع باعث می شود تا هم بیمار احساس گرسنگی کمتری داشته باشد و هم جذب کالری کمتری اتفاق بیفتد. در میان روش های جراحی، بای پس معده جزو موثرترین روش ها به حساب می آید.

عوارض
طی چند ماه اول پس از بای پس معده، بیمار کاهش وزن زیادی را تجربه می کند. این موضوع با عوارض متعددی همراه است. از جمله عوارض این روش درمان چاقی باید به خستگی مکرر، ریزش مو و خشکی پوست، خارش بدن، تغییرات خلق و خو و بعضی مشکلات گوارشی اشاره کنیم.

میزان کاهش وزن و میزان بازگشت وزن
از آنجایی که بای پس معده یکی از روش های محبوب درمان چاقی است باید بگوییم بعد از جراحی بین 47 تا 80 درصد از اضافه وزن درمان می شود. به طور کلی این روند کاهش وزن یک سال زمان می برد. امکان بازگشت وزن پس از بای پس معده وجود دارد. این موضوع بستگی به رژیم غذایی و پایبندی به مراقبت های بعد از عمل دارد. به طور کلی اگر بیمار به مراقبت های بعد از عمل بای پس پایبند نباشد و رژیم غذایی اش را رعایت نکند، ظرف مدت 2 سال حدود 8 درصد از وزن قبلی اش باز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
× با ما در تماس باشین